torsdag 15 januari 2009

Första dialysen är över..

Idag har jag tagit hand om mig själv,och det med besked! Jorå, drog iväg till gymet och tränade, sedan bar det raka vägen hem där jag gjorde något jag inte gjort på länge...Stortädning av mig själv, dvs ansiktsmask för att sedan slänga mig i duchen där jag tog och skrubbade mig riktigt ordentligt. Gud vad skönt när ansiktet hade fått sitt så tog jag tag i naglarna som inte var precis på topp, men nu så...Efter det tog hundarna och jag en promenad. Idag var det verkligen en underbar dag då man känner sig som pånyfödd, knallblå himmel torr vind. Sedan kom tvåan hem och vi drog iväg till sjukhuset. Maken ser oförskämt pigg ut, måste jag säga. Idag hade han fått sin första dialysbehandling, den tog tre timmar men det hade gått bra. Det bästa med allt tycker maken är att han tydligen får äta allt:)) På vägen ner till dialysen hade maken tydligen mött kirurgen som hade opererat honom. Denna hade då frågat maken om hur läget var-jorå,bara bra hur är det själv svarade maken.-Jaa, jämna plågor du vet, svarade kirurgen. -Då kanske du ska ha den här då svarade maken och pekade på epiduralblockaden som han är kopplad till(slang som går till ryggraden för att ta bort smärtan). Läkarn tittade på maken som ett frågetecken och just då stannade hissen på avdelningen som läkaren skulle kliva av på så han gick ett par steg och sedan hörde maken ett rungande gapskratt, då ramlade poletten tydligen ner:))Humorn har han kvar.