onsdag 14 januari 2009

:))Hahaha, det bästa med allt...

Det finns ett ordspråk, som lyder."Inget ont utan att det har något gott med sig". Jag brukar skämtsamt säga att maken är född med en cigg i munnen. Det är säkert jag har bara träffat en person i hela mitt liv som röker mer än maken, och han är förövrigt en läkare:))Say no more! Ändå har maken halverat sitt cigg intag, jag kan inte tänka mig att han kunde röka mer.. Gissa vem som ligger och sprayar sig med nikotin spray??:)) Gissa vem som gapskrattar jämte så att tänderna skallar??:)) Någon måtta får det vara på medlidandet! Liiiite tycker jag att han kan känna på:)hihihihi. Alltså han är som dom flesta nikotinister han är rädd. Rädd att sluta för vad ska han då göra med händerna? Rädd för att han går miste om något som han skulle sakna. Rädslan av att livet skulle te sig annorlunda om han inte har den grejen..Därtill en himla massa rädslor som tobaksindustrin har "programerat"in i oss att vi måste tillhanda oss för att vara hela människor. Vad min älskade make har missat och många med honom är att nikotinet, visserligen är den snabbaste beroende framkallande drog som man vet i dagsläge.(4 gånger så mer beroende än exempelvis heroin) Men i gengäld är det oxå den snabbaste drogen som lämnar kroppen lättas. Ja det är sant efter tre,3, dagar har nikotinet lämnat kroppen och då är du fri, resten sitter mellan ögonen. Så enkelt är det ingen "big deal" precis, men tyvärr så är de flesta människor programerade till att det ska vara sååå svårt och såå krångligt. Men tyvärr sanningen och medicinska studier visar på det jag skrev!!! Personligen tycker jag inte att man ska anv nikotinsubstitut som ex plåster tuggumi osv. Jamen om en alkoholist ska sluta med drickandet så skriver man väl ändå inte ut morfin för att döva abstinensen, varför gör man det med nikotin, det är ju inte på långa vägar så giftig som exempelvis alkohol?? Jajaja, nu har jag kört en maratonpredikning så det får räcka:))