fredag 30 januari 2009

Ska det vara såhär...

Maken behövde att fylla på sitt medicinförråd. Jag tog på mig det och åkte lallandes iväg till apoteket som är i stan(centralapoteket) Tog min nummerlapp, fortfarande lallande. Gick fram när det var min, tur fortfarande lallande Dom tog mina recept och sade att eftersom det var så mycket mediciner så skulle jag sitta ner och vänta för det var en annan kö..?Öhhh, slut på lallandet för denna gången.. Tillslut blev det min tur att bli expedierad. Ett föreskrivet recept som jag lämnade hade dom inte i just den ordinerade styrkan, dom frågade mig om jag möjligen kunde tänka mig att gå till ett annat apotek (det finns 4 st till i stan)-Aldrig i livet jag har varit här över en timme och mitt liv består i lite andra saker än att tillbringa min liv på ett apotek, svarade jag. Tro det eller ej dom kan räkna..Jojo, eftersom styrkan på 60mg inte fanns så fick jag två burkar på vardera 30mg . Det gick ju att lösa. Sedan var det dags igen ATT STÅ I KÖ för att betal..! Alltså jag fick genomgå TRE köer för att hämta medicin. Nu fattas det bara en kö till, så har det blivit det slutgiltiga forna Öststads systemet(som man har tagit bort på grund av ineffektivitet) och det skulle vara att anställd en person som sätter stämplar på allt och då är det fulländat . Så nästa gång det bär iväg till apoteket så ska jag ta med mig termos kaffe lite smörgåsar så jag inte svälter ihjäl under tiden, vem vet kanske en övernattningsväska är att tänka på:))