onsdag 28 januari 2009

Varför vi bytte husbil till husvagn...

Vi köpte husbilen i våras efter att ha tittat omkring länge och väl. Vi har ju aldrig ägt en sådan. Nåväl till sist hittade vi en verkligen jättefin som vi köpte. (Jag har nog hjärnsläpp ibland) Jag bara fick för mig att vi skulle ha en liten! Och det var den:)) Själva inköpet tycker jag går an det är en engångskostnad, men det ska servas och skattas osv. Vi har ju två bilar med allt vad det innebär i kostnader nu helt plötsligt så hade vi tre med alla merkostnader som det i sin tur medför. Jag måste bekänna att vi är oerhört bortskämda med bekväma bilar och husbilen kommer inte i närheten av våran bilkomfort. Sedan så har vi en annan sak, du får oerhört MYCKET MER standarmässigt i en husvagn för mycket mycket mindre pengar. I husvagnen har vi golvvärme, så vi kan vara ute på vintrarna och det är ju tanken längre fram, ugn har vi, om vi vill kan vi frikampa precis som med husbilen eftersom vi kan koppla till ett bensinagregat som vi har. Vi har eget sovrum med riktig madrass, sonen har eget rum med vånings säng ifall han ska ha med någon. Så valet var ganska enkelt. Den enda som protesterar lite var sonen han tyckte att det var suveränt att sitta läsa, dricka cocacola eller bara gå och lägga sig när man körde husbilen. Så ska man vara ute en längre tid så är det ganska skönt med större och mera komfortabelt boende. Visst det kostar mer med färjan över till kontinenten men den kostnaden tar vi gärna mot husvagnens höga standard samt bilens komfort:)) Samtidigt så åker vi fortare med bil och husvagn än med husbilen...Och jag har alltid brådis:))