onsdag 21 januari 2009

Vilken start på dagen...

Ringde Sahlgrenska sjukhuset och meddelade dom att makens operation är gjord osv, runt v 8-9 då är det transplantation på gång. So far so good:)!! Sedan fick jag ett telsamtal, från elcomfort,(där jag hade beställt den berömda ugnsluckan) Näää, dom tillverkas inte längre numera, så istället för att bara köpa en ugnslucka så måste vi nu köpa en ugn!!!UUUUUGH, det var inte kul. Sååå nedrans dåligt hallå, det är en electrolux vi pratar om. När den var ny iförskaffad så var det "The top of the Art", och nu är den borta ur sortimentet. Jag menar sååå last gammal är den inte, typ från tiden Jesus gick i kortbyxorna eller något sådant. Eftersom jag inte är en såååådan duktig husmor så är den ju inte sliten på något sett. Håller säkert 10 år till men , då måste jag byta ut den, för en luckas skull. Maken kan inte förstå att jag "tjatar om det" -herregud, det är väl bara att köpa en ny!-Jo men tycker snåle jag det är ju sååå, tråkiga pengar.(maken som är en otrolig "doing"människa som tycker att ska saker göras så tjafsar man inte om det utan gör det svarar-Det är väl skit samma vad det kostar det ska göras. Är inte det lustigt att det låter så??Så lät det minsann inte när jag köpte mig en härlig dunjacka häromåret. Då sade han visserligen inget men han skiftade färg i ansiktet när han kom på vad den kostade:)) Fast det är en helt annan historia.