onsdag 28 januari 2009

Vart har sunt förnuft tagit vägen???

Jag blir så matt. Alltså jag är inte lastgammal men ibland känner jag mig som om jag vore minst 100 år! Vad är det för en förvrängd värld vi lever i?? Livsuret startar i samma ögonblick vi föds, det är ju då nedräkningen börjar. Ingen vet exakt hur länge vårt egna tidsur tickar! När det sedan har stannat så då är det dags för nästa dimension... Ofrånkomligt varför är det så fult att åldras? I vårt samhälle tenderar det att vara så fult att vi trycker i oss nervgift i form av botox i ett desperat försök att förhindra det som inte kan förhindras, nämligen åldrandet! Detta gör man under tiden man är gravid??? Lika idiotiskt som att man kan dricka "måttligt" när man är gravid??? Nix nej nada zip, Så länge man bär ett liv som är beroende av din kropp för att överleva så är det förbaske mig varje gravid kvinnas skyldighet gentemot det nya livet att försöka att leva så sunt det överhuvudtaget går. Det är inte mening att komma med några som helst pekfingrar och jag hoppas att det inte uppfattas så heller men ibland måste vi nog stanna till och få oss en tankeställare!!! http://www.expressen.se/halsa/1.1446857/botox-for-gravida-stoppas