måndag 19 januari 2009

Hipp hipp hurra..:))

Hipp hipp hurra vad jag är bra, nu är jag bara såååå laddad. Att min stora passion i livet är hundar, det kommer säkert att visa sig längre fram i bloggandet. Jag är fullständigt tokig i mopsar. Alltså från början är jag en schäfer människa. Min senaste som jag hade tävlade jag med på elit nivå, och sedan körde jag upp henne som tjänstehund inom flygvapnet. Tyvärr är hon i hundhimmelen. Sedan råkade jag ut för en väldig allvarlig olycka så jag blir aldrig fysisk återställd så det här med schäferhund kan jag tyvärr se mig blå efter... Ok då har vi en dvärgschnauzer härlig tjej men tyvärr,lite för "nervig" för min smak. Sedan har vi mopsen!!!Wow vilken ras. Den är tilll och med snabbare på att lära sig än en schäfer... Men en mops gör precis som den vill. Snacka om personlighet. Tyvärr så har Gustaf demodex, en hudsjukdom och han får inte gå i avel. Men så finns det en riiiktig otrolig vacker mops i Danmar som är det vackraste jag har sett i mops väg. Han var årets hund 2005 och alla hans avkommer har blivit champion. I Danmark få en hund inte ha mer än 45 avkommor efter sig och det har denna "Filosofiens Pierro" kommit upp i, uppfödarna sökte despans och nu är det klart. Pierro får anv x antal gånger till i avelsarbetet. Och JAG är uppsatt på kö!!!:))Till en liten valp:))