tisdag 20 januari 2009

Demokrati kontra diktatur...

I våran familj är det så att är det något vi är oense om så har vi infört demokrati, dvs vi röstar om förslaget. Nu senast när vi röstade, så var det om sommarsemestern. (Om hälsan står oss bi) Jo jag trodde att vi hade redan bestämt vilken rutt vi skulle ta och då börjar maken med att "kidda" om Portugal!?! Ja men vi har ju pratat om en annan rutt till Europa,menar jag på. Jo men större delen av den rutten har ju vi varit på kontrade maken, nåväl diskutionen fortsatte och tillslut så blev det familje råd! Med allt vad det innebär,dvs röstning. Då tittar tvåan och maken konspiratoriskt på varandra och röstade emot mig! Då längtade jag efter diktatur och jag skulle vara "Kejsarinna Monika" med rätt att ändra på precis allt efter mitt eget tycke:))