torsdag 22 januari 2009

Slut på egotrippen för denna gången:((

Maken har sjuhelvetisk huvudvärk. Det visar sig att han har tagit panodil redan (när jag var och handlade) och när jag kände på hans panna kändes den varm. Ok tog febern på honom, jorå trots att han har tagit panodil så hade han temp ökning!! Eftersom han frossade i tisdags efter dialysen så är detta helt klart en form av reaktion men vilken? Ringde dialys mottagningen direkt, med maken som rullade med ögonen bredvid mig. Presenterade mig och förklarade varför jag ringer. Då förklarade den sköterska för mig att "-det är ju klart att hans kropp reagerar"det är ju en reningsprocess??!!ÖÖÖÖh? -Jooo, såpass mycket förstår jag, men eftersom han reagerar som han gör och direkt i anslutningen till dialysen förslår jag att ni tar prover på honom! -Han är ju inte ensam att reagera får jag som ett begåvat svar! OJJ(vad det hjälpte min make, hmm han blev genast mycket bättre, ditt pucko tänkte jag) Men eftersom "cyberdrottningen"har fostrat mig att vara artig så svarade jag istället- Det är kanske möjligt men det hjälper verkligen inte min make. Surt och snorkigt svarar hon- jag ska ta upp det med hans läkare, (OBS!!;och nu kommer själva poängen!!!!Vilka prover tycker du att man ska ta frågade hon mig? Jag vet inte om hon försökte göra mig svarslös, men se det gick inte! -Ja ni kan ju till och börja med ta elektrolytprover på honom men som sagt vidareför detta till hans läkare. Lite snopen och spak berättade hon att hon skulle göra det...! Då undrar någon säkert varför ringer hon och inte maken? Svaret är enkelt maken ska halvt dö innan han skulle ringa och under tiden medans jag skulle titta på så skulle jag bli ett nerv vrak. När han råkade ut för en olycka när han flög skärm och ramlade och fick kotkompression i ryggen så körde han själv in till akuten!!!Sedan fick dom köra in han på båren. Han har en oerhörd integritet och han har svårt att släppa in människor inpå livet. Samtidigt har han ett oerhört förtroende för sin fru:)) Hon kan tydligen prata omkull de flesta och få saker och ting gjorda påstår han:))