lördag 10 januari 2009

Bölfia nr 1...

Jag är nog den mest blödiga människan jag vet. Alltså, jag kan börja storböla, när jag ser på ta mig sjutton vad som helst på tv...Men det beror på att jag släpper in få människor inpå mig, så jag kan jag verka "kall" eftersom jag inte visar känslor speciellt mycket sedan vet jag med mig att jag kan verkligen spänna ögonen i människor så att det blir obehagligt, Tyvärr det är väl inget jag gör med flit (för det mesta allafall) men det har väl hänt någon gång att jag spänner mina "gröna" i någon människa som kanske har överskridit min gräns...(Jag vet att när jag läste till samtalsterapeut så gjorde vi massor av praktiska övningar, en var bland annat att man ska titta på den andra människan och verkligen hålla vederbörande på avstånd med bara blicken vi fick inte säga något samtidigt som den andra skulle försöka att komma närmare och till dagens stora ära fick jag en lärare...Hmm det slutade i allafall med att efter övningens slut berättade läraren att han riktigt "kände" hur hans magen knöt sig han gick inte närmare än vad jag tillät. Att jag med bara blicken kunde hålla honom på avstånd. )Men privat när jag är med mina nära och kära då... Nåväl sitter i soffan och tittar på mitt favoritprogram just nu "Körslaget" och där spelar dom sången...Hmm, jag och namn... "Hannes Team" texten går" jag vill känna att jag lever tiden jag är här"... Gissa vem som grät??Jo,jo "bölfian nr 1". Den är så stark, och allra helst i dessa dagar. Herregud vad livet ändå är härligt, stort, det finns så mycket att ta vara på och vi är här så kort tid.