torsdag 8 januari 2009

Att vara fåfäng, är att bry sig och, det är väl bra...

Människor i vardagen, när dom nämner ordet fångäng så sveper någon liten grimas över deras ansikten(precis som om dom har ätit någor surt), men jag tycker att det är något possitivt! Jag slutade att röka, just pågrund av fåfängan.. Javisst, alltså här i detta land är cigaretter något hutlöst dyrt, men som den inbitne rökaren jag då det begav sig var så" betalade jag" gärna vaddå, ca 20,000sv kronor/år är väl inget att "tjafsa" om, att man bara tar och bränner upp till ingen nytta det går ju inte ens att hålla värmen eller... Inte heller är det mycket att !"kidda"att man tar ren tjära och häller rätt ner i lungorna, det är vad som händer när det löses upp(och att en cigg förutom nikotinet innehåller ca 450 andra beroendeframkallande ämnen, allt för att tobaksindustrin ska få sina nikoslavar att betala åt dom) -Vaddå lite "skit skadar ju inte kroppen, det är bra att kroppen härdas lite... Men nu kommer ett annat mycket mycket allvarligare krux nämligen, min hy!!!Jovisst jag är previligerad med en mycket bra hy, hitintills har jag åldrats med värdighet:))Men när jag rökte fick jag en lite gråaktigt hy, samt rynkorna runt munnen helst dom, ovanför kom, för att inte tala om mina tänder, herregud dom blev lite lätt nikotifärgade!!! Och där går verkligen gränsen! Ettan, sade till mig för inte så längesedan-morsan du ser verkligen bra ut för din ålder...(det var för min del den bästa komplimang jag har fått av det motsatta könet någon gång)och jag vill att han ska fortsätta att tycka det. Så det här med fåfängan är faktiskt inte bara av ondo. Sedan behöver man ju inte vara som jag var i tonåren, åkte till fjällen i cowboybods, som föräldrarna hade köpt till mig och som jag var så stolt över och vägrade att ta på mig andra skor även när vi satt i bilen och sedan höll jag på att förfrysa fötterna av mig när pappa körde fast i snön och vi fick knalla en bit till stugan...:)) Men men long time ago, och en helt annan historia...