tisdag 27 januari 2009

Dom tog mig på allvar...

Maken var idag på dialys. Natten har väl varit si och sådär vad det gäller min skönhets sömn..:) Idag åkte jag iväg med maken och fortsatte till Gustafs uppfödare och tittade på valparna. Det händer mycket på en vecka. Nästa vecka ska jag nog dit igen och då anske jag kan fotografera. Jag har inte vågat för jag är rädd att kamerablixten kanske kan skrämma dom...Men jag blir ju baaaara så sjuk:) Tre mops valpar, "say no more"!! När jag åkte därifrån så fick jag ett helt nytt täcke som vi ska ha i husvagnen. Dom hade i sin tur fått det men eftersom dom inte ligger under ett helt täcke utan vill ha var sitt så frågade dom mig om vi ville ha ett sådant. Om, jaa jätte gärna vi sover under sådant hemma (just på grund av kroppskontakten, det är alltid en fot arm ben som ligger omslingrande i varandra, (jo, så barnsliga är vi, men det är häääääärligt)men i husvagnen har vi var sitt som vi skulle byta ut till ett helt, och då fick vi detta. Husvagnen köpte vi i höstas efter att vi sålde våran husbil. Husvagnen är anv ca3-4 veckor, den är så fin golvvärme, ugn osv. Tyvärr har vi inte varit ute med den ännu men vad vi längtar.:)) Nåväl tillbaka till maken, när han låg där på dialysen så kom läkaren till honom och tog proverna som jag efterlyste, ja det visade sig att värderna inte var som dom skulle...! (det var ju det jag sa) Sedan beslutade man sig för att "tappa" honom på 1/2 liter vätska och från och med torsdag så ska maken ligga i dialys 4 timmar mot som det har varit fram till idag 3 timmar. Sedan så beslutade dom sig för att ha sk "torrvärde på honom". Det betyder att väger han mer än ett viss antal kg så kommer dom att "tappa" honom på vätska. Jag börjar känna mig nöjd,hihi... Sent ska dom saktfärdiga vakna eller...