lördag 24 januari 2009

Fredagsmys eller fredags "slafs"...:))

Det här med matlagning är inte en sida av livet jag tycker är speciellt upphetsande. Kan jag så myglar jag. Följande historia utspelar sig flera år tillbaka: Jag och ettan hade plockat röda vinbär som vi sedmera skulle göra en kanon god vinbärs kaka av. Receptet hade jag fått av "cyberdrottningen. Rensa vinbären , herregud du blir ju aldrig färdig, nåväl här var det dags för kreativt tänkande förstod jag..! Kom på den briljanta iden, att om varje gäst får rensa sin del själv så går det ju så mycket fortare och jag får ju tid till så mycket annat som jag uppskattar mer än att just rensa vinbär. Så jag tog helt enkelt och sköljde vinbären och slängde i dom i smeten med pinnar och blad, hmm ni må tro att det blev verkligen färggrannt! Nåväl när gästerna kom och jag bjöd på kakan så blev det allmänt jubel, först blev dom stumma när dom fick en gren i munnen men sedan var det allmänt gapskratt. Jo gästerna rensade sina vinbär på tallrikarna. No big deal:)) Jag skrev ovanstående inlägg för att man ska förstå hur booooring jag tycker det är att laga mat. Maken är dessvärre ännu värre än vad jag är! Igår var det dags för fredags mys, då var jag rationell. köpte kebabtallrikar, som formligen dröööp av fett till detta så var det pommefrites, gissa vem som ska ut på långpromenad och träna sedan??Jojojo, är man dum får man lida:))Har fortfarande strl 40 på kläderna helv...Ok jag kan väl pressa in mig i 38, och då menar jag verkligen pressa men jag gör det verkligen inte, jag har faktiskt liiite självkritik!!!