söndag 4 januari 2009

Lite Smått och Gott

Vaknade tidigt i morse för att ställa ut Gustaf idag igen. Tyvärr åkte vi ut med dunder och brak!!Verkligen, man skulle kunna tro att under den gågna natten som har varit så har Gustaf blivit utbytt! Nåväl precis som igår så följde maken med. Sedan var det raskt tillbaka hem igen. Eftersom jag själv fortfarande inte är helt ok, så följde jag makens exempel och lade mig för att sova bort lite förkylning. Helt klart har det vänt för mig. Men jag är så orolig att jag har smittat ner maken. På tisdag ska han till sjukhuset för allmän information, för som det är sagt ska han ju opereras den 13/1. Äntligen tycker vi, det kommer till att vara en ännu mera oroligare tid tills det är dags för donationen men men... Fram till donationen så håller jag mig i form av Powerplate, och givetvis hundpromenader, men det har ju legat på hyllan i en v tid. Jag får smått panik eftersom jag vill så gärna vara i toppform, för efter donationen så är det alltid lättare att komma tillbaka snabbare till livet ju bättre form du har varit i. Som sagt nästa v kommer jag att tillbringa många immar på sjukhuset vid makens sida. Idag hade maken på sig en stooor dunjacka medans han var på utställningen och han frös så han skakade. Egentligen skulle han vara sjukskriven för längesedan men han kämpar på..! I dagens samhälle så pratas det gärna om "egna företagare", hurvida dom tjänar pengar osv...men det lustiga i detta sammanhanget är att ingen pratar om hur mycket arbete det ligger bakom, vilket ansvar som det åligger på deras axlar utan man väljer att se allt pengar. Konstig företeelse tycker jag.