söndag 25 januari 2009

Det här med att leva bredvid...

Jag är en ganska "självgående tjej", jag har för det mesta saker som jag håller på med och som ger mig livskvalitet I vanliga fall är jag driven som person, men jag har kommit på mig själv att makens tillstånd "drar på något sätt ner mig". Jag ser att min annars så härliga sprakande livs energi drar ner mig, jag tycker att allt tar tid/energi och jag har ingen direkt lust till någonting. Att jag sedan gör saker det är något helt annat men jag ska dividera en jäkla massa med mig själv innan, istället för att bara göra!! Jag tror att som jag skrev i tidigare inlägg dels är det någon form av posttraumatisk chock jag befinner mig i men sedan tror jag att makens tillstånd påverkar mig. Han säger inte så mycket ligger mestadelen i soffan zappar mellan kanalerna eller läser. Det är så okul!!! Jag kan tycka att han skulle kunna försöka lite i alla fall. Sedan kommer min förnuftiga sida fram som säger till mig "- Det är bara jag själv som kan göra något åt situationen" det har ju inte med maken att göra utan bara att jag har ett knäppt förhållningsätt till detta. Det är bara jag som kan välja hur jag ska förhålla mig till detta" Jag fattar ju att han om någon har saker han måste bearbeta, självklart, han har ont självklart, dessutom stundar nästa operation självklart. Suck jag vill inte vara den som alltid ska vara sååå jäkla förstående. Ibland önskar jag att jag inte hade haft min utbildning i bagaget, då skulle jag inte se det jag ser och därmed inte vara så förstående. Sedan tror jag att det påhyvlas mig en massa just på grund av det. Jag vet att jag formligen går i taket när jag hör -jamen med din utbildning, kunskap erfarenhet så borde du, dittan och dattan... Jamen jag är först och främst en människa med privat liv/känslor. Att jag besitter kunskap/erfarenhet gör jag i min proffesion. Där i terapi rummet där är jag proffsig där är jag för en annan människa helt och fullt och inget annat, men här hemma är jag en helt vanlig kvinna mitt i livet. Fast hur mycket jag än försöker så kan jag inget annat än att vara bredvid och iaktta Det är så booooring. Näää, nu ska jag fixa tvätten, har redan varit ute på en långpromenad med vovvsingarn, idag var det en aning vår i luften HÄRLIGT:)) Sedan ska jag vara så exotisk och laga mat,hmmm kul, kul..