onsdag 14 januari 2009

Jag äter snart ihjäl mig...

Jag har varit hos mannen i mitt liv "The one and onely", wow, vad gott att hångla med honom igen:))Han är helt otrolig, har redan stått på benen . Jag satte mig hos honom när jag kom och tittade honom djupt in i ögon och sade. -Du måste veta, att om du skulle känna dig "låg" nedstämd så är det en helt vanlig reaktion och det är ok! Du har ju faktiskt amputerat bort en kroppsdel, och det är en förlust.. Maken tittade på mig som om jag var från en annan planet.-Det är så jäkla gott att bli av med "skiten" tyvärr så sitter den andra kvar. Sedan berättade maken att jag har förlorat en flaska vin... Jo det var såhär, maken och jag slog vad om en flaska vin. Jag trodde att njuren vägde max 800gr. Maken trodde mer. Det visade sig att den vägde långt över kg!!!Läkaren beskrev den stor som ett barn, (den har skickats till patologen så svaret kommer inom några v). Men det första maken gjorde när han vaknade var tydligen att fråga hur stor den var. Då sade läkeren som det var. Sedan frågade maken om den var större än 800gr. Läkaren berättade att den var över kg, och då log maken och sade -japp, det blir en god flaska vin...Läkaren tittade på maken som om han inte var riktig klok, och maken bemödade sig inte att förklara närmare. Jag är en fd, missbrukare,(nikotin)jaha säger någon i cybervärlden, kallar hon det för missbruk?-Japp det gör jag. Skit samman vad du är beroende av alkohol, sex piller nikotin, du är en missbrukare i samma stund då begäret styr ditt liv. Som sagt förr missbrukade jag nikotin och hade jag gjort det i dessa dagar då hade jag varit nikotinförgiftad misstänker jag. I dags läge när jag blir stressad så tar jag till mat..! Sonen hade varit med klassen på studiebesök i karamell fabriken i dag, och köpt himla massor godis, herregud polly karameller vem med sina sinnes fulla bruk kan motstå pollykarameller??Inte jag i alla fall, och det värsta med alltihopa är ju att så länge jag inte tar, då går det bra men herrej.. när jag börjar...!OCH JAG HAR BÖRJAT! Suck stön pust, jag blir bara sååå trött på mig själv.