onsdag 7 januari 2009

Tjekisk rom, mums så här i kvällskylan.

Min mor och far har den dåliga smaken och befinner sig större delen av året i södra delen av europa, där dom har ett litet pittoreskt radhus sedan ca 25 år tillbaka, och på ålderdomens höst är dom där. Ansvarslösa människor skaffar barn och flyr fältet så fort dom kan:))Tänker inte på sin älskade dotter som går här i -10 grader, hmm jag hade inte kunnat göra det bättre själv.(Modern vet inte om att jag har börjat att blogga därför kan jag skriva detta,haha:))Nåväl eftersom vi inte ses så frignetiskt ofta, så "skypar" vi med varandra, särskilt i dessa tider. Modern som är som alla andra mödrar kommer allt som oftast med goooooda råd som jag absoluuuuut inte vill ha, men ibland, då bli till och med jag imponerad av min goe,goe mamma. Ikväll sade hon till mig, jamen ta nu ett glas rött vin kryp ner i soffan och slappna av. (Jag älskar röda viner)Men jag har ingen lust att ta ett glas rött vin, men jag dricker ingen annan sprit annars, men idag kokade jag mig te och hällde i tjeckisk rom, som är faktiskt himmelsk, luktar gudomligt. Nåväl man ska ju lyda sina mödrar eller ...:)?